۱۳۸۸ تیر ۱۶, سه‌شنبه

همه دیکتاتورها احمقند، چون همگی یک اشتباه را تکرار میکنند!

یادم می آید یک روزسرد زمستانی بود من درست در نیمه جهارده سالگی بودم، نشسته بودم پای تلوزیون و داشتم به اخبار تلوزیون نگاه میکردم که اخبارگو با لحنی بسیار سرد و حرفه ای گفت نیکلای چائوشسکو رهبر دیکتاتور رومانی سرنگون شد و ساعاتی پیش به دست انقلابیون به همراه همسرش در دادگاهی به اعدام محکوم شدو حکم صادره به اجرا گذاشته شد.

انگار نه انگار که او چند روز پیش در ایران کنار آرامگاه آیت الله خمینی تاج گلی گذاشته بود و ادای احترامی کرده بود.

چند روز پیش آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان رفتار حکومت ایران را با رفتار اشتازی در آلمان شرقی پیش از برچیده شدن دیوار برلین شبیه دانست، روزنامه های سراسر جهان هم به چنین مقایسه هایی بین حکومت ایران با حکومت های منفور کومونیستی آمریکای جنوبی و ارپای شرقی پیش از سقوط اشاره کرده اند، درگیری های خونین در کودتای شیلی و یا همین درگیریهای خونین در هفته آخر حکومت چائوشسکو در رومانی همه از این نوعند. چائوشسکو نیز با اتکا به نیروی پلیس مخفی مخوف خود فکر میکرد که می تواند رهبری خود را همچنان بر مردم رومانی دیکته کند.

او که پس از بازگشت از ایران با حمایت از سرکوب و به خاک و خون کشیدن مردم در شهر«تیمی سوارا» تظاهرکنندگان و کشته شدگان را خرابکاران خارجی خواند که از روی نظرتنگی قادر به دیدن پیشرفتهای مردم رومانی نیستند به این کشتار که به دستور همسر او که معاون نخست وزیر بود مشروعیت بخشید و در در نطق سالانه خود که هر ساله از بالکن کاخ خود برای مردم انجام میداد به ناگاه مورد تمسخر و هوی مردمی که برای دیدن و شنیدن سخنان او جمع شده بودند و همگی با پلاکارد نشان حزب کومنیست و عکسهای وی و همسر وی در آنجا حاضر بودند قرار گرفت و در کمال نا باوری لحظاتی بعد از اریکه قدرت به زیر کشیده شد.

آقای خامنه ای تصور کنید که این حادثه دوهفته پیش در نماز جمعه تهران زمانی که شما آن نطق شدید الحن خود را ایراد کردید روی می داد. چه بر سر شما می آمد؟ و برسر تک تک حامیان شما البته نگران نباشید برای شما شمارش معکوس آغاز شده ولی به پایان نرسیده. پس هرچه زودتر تصمیم خود را بگیرید و به رای و نظر مردم احترام بگذارید! چرا که این از بار گناهان شما به شدت میکاهد.



هیچ نظری موجود نیست: