۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

قوی سفید خزری ملوان بندرانزلی!!!!!!

خبرهایی که به دستم رسیده حاکیست که همزمان با آغاز به کار دوباره استادیوم انزلی، غروب دیروز جلسه همفکری برای سبز کردن استادیوم در یکی از کافه های بلوار برگزار شد. ابتدا یکی از حاضران تجربه های بازی گذشته استادیوم آزادی تهران را به همراه نمایش چند فیلم موبایلی به اطلاع همه رساند. سپس راهکارهای مختلف سبز کردن استادیوم به همفکری گذاشته شد. در بررسی موانع به کوچک بودن سکوهای تماشاگران در استادیوم انزلی اشاره شد که موجب می شود کنترل آنها ساده تر از استادیوم های بزرگ باشد. ضمن اینکه چند سال است فیلمبرداری مأموران اطلاعات نیروی انتظامی از سکوها به امری عادی تبدیل شده. یکی از لیدرهای ملوان ابراز داشت تعداد مأموران اطلاعاتی که در بین تماشاگران می نشینند بسیار زیاد است و آنها لیدرها و جمعیت را زیر نظر دارند. با این وجود پراکندگی آنها در همه جای استادیوم یکنواخت نیست و بعضی از قسمتها مثل سکوهای غازیانی ها یا پشت دروازه ها کمتر کنترل می شود. همچنین بازی پنجشنبه ملوان و استقلال به عنوان محک خوبی جهت شناخت تغییر رویه نیروی انتظامی و احتمال تشدید سخت گیری ها دیده شد. صاحب کافه که به طور اتفاقی وارد بحث شده بود به نکته جالبی اشاره کرد: در انزلی امکان مسدود کردن دربها در مقابل بعضی از تماشاگران (که المان های سبز همراه دارند) وجود ندارد بنابراین شورای تأمین در آینده سعی خواهد کرد به جای اینکار، بعضی از بازی ها را محروم از تماشاگر اعلام کند.
در مجموع نتایج زیر به عنوان گام اول نقشه راه به اجماع رسید:
1. طی فراخوانی عمومی از سبزهای خوش طبع خواسته شود به سرودن شعارهای سبز جدید (مناسب برای استادیوم فوتبال) اقدام کنند. بهتر است این شعارها بصورت افزودن یک یا چند مصرع به شعارهای قدیمی و شناخته شده برای تماشاگران باشد.
2. از این پس در هنگام مشاهده تبعیض و اشتباه فاحش از سوی تیم داوری، به جای شعارهای پردردسری مثل "شیرسماور..." از شعار "مرگ بر دیکتاتور" یا "تقلب یه درصد، دو درصد، نه پنجاه و سه درصد" استفاده شود.
3. در صورت تکرار گزارش های تبعیض آمیز شبکه باران در این فصل، به جای شعارهایی نظیر "واحدی حیا کن انزلیو رها کن" از شعار "صدا و سیمای ما ننگ ماست ننگ ماست" استفاده شود.
4. در هنگامی که وقت بازی رو به پایان است و ملوان برتری دارد به جای سوت های ممتد از فریادهای "الله اکبر" استفاده شود.
5. در صورت رد کردن گل صحیح ملوان از سوی داور از شعار "هالۀ نورو دیدی گل مارو ندیدی؟" استفاده شود.
6. در صورت استفاده از نیروهای سرکوبگر بسیجی در استادیوم از شعار "بسیجی بی غیرت دشمن خون ملت" استفاده شود.
7. در ازدحام ورودی و خروجی استادیوم از شعار "یا حسین میرحسین" استفاده شود.

این هم ویدئوی زمان بازی که به دلیل شعارهای مردم مجبور به قطع برق در زمان بازی شدند!!
حالا نوبت رشتی های عزیزه که برای چشم و همچشمی با انزلی چی های باغیرت صدای خودشون رو به گوش رئیس فدراسون فوتبال برسونن

هیچ نظری موجود نیست: