۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

چهارمین همایش اتحاد جمهوری خواهان ایران

چهارمین همایش «اتحاد جمهوری‏خواهان ایران» از روز جمعه، ۲۳ اکتبر تا یکشنبه، ۲۵ اکتبر در شهر کلن آلمان برگزار شد. البته جلسه‏ی روزشنبه و یکشنبه همایش به بحث‏های درون تشکیلاتی و سازماندهی درونی اتحاد جمهوری‌خواهان اختصاص داشت و تعدادی از احزاب دیگر ایرانی و آلمانی قطعنامه های خود را در روز شنبه در نطقهای پیش از دستور قرائت کردند. روز اول همایش با توجه به حضور سبزها و جوانان بسیار پر شور و حال بود. برای من که اولین بار بود در این همایش حضور پیدا میکردم بسیار جذاب بود ولی چیزی که خودنمایی می کرد تاخیر طولانی مدت دو ساعت و نیمه ابتدایی در برنامه بود. که برای من کمی تعجب برانگیز بود. میتوان گفت که واقعا استقبال خوبی از همایش شد و در روز اول آن تقریبا جمعیتی حدود 250 نفر در آن شرکت داشتند و آن را دنبال میکردند و حدود 120 نفر هم به طور متوسط از طریق پالتاک به دنبال کردن بحثها مشغول بودند. تعدادی از جوانان بحث های خوبی رو پیش کشیدند که از اون جمله دلایل عدم همکاری جوانان با اعضای قدیمی اپوزیسیون یکی از مهم ترین آنها بود. در این جمع ما که از برمن به این همایش دعوت شده بودیم با تعداد زیادی از جوانان ایرانی سراسر آلمان آشنا شدیم، این برای ما یکی از بزرگترین دستاورد ها بود. روز دوم همایش با گزارشی از مهران براتی پیگیری شد و ایشان ایده ایجاد دانشگاه علوم انسانی آنلاینی را با شرکت اساتید ایرانی و آلمانی از سراسر دانشگاه های آلمان مطرح کردند و این ایده به شدت مورد تشویق حاضرین قرار گرفت، جناب فرهنگ قاسمی که از پاریس به این همایش آمده بودند نیز با تشویق این ایده اعلام داشت که در این خصوص با توجه به مسئولیتی که در آموزش عالی فرانسه داراست، می تواند این قول را بدهد که مدرک آن در سراسر دنیا معتبر و  همپای مدارک آموزش عالی اروپا ارائه شود.
بعد از پایان این بخش از همایش به همراه تنی چند از بچه های کلن که با آنها آشنا شده بودم به بوخوم رفتم. در انجا نیز دانشجویان ایرانی دانشگاه بوخوم جلسه ای با شرکت منیره برادران و پروین اردلان تشکیل داده بودند که بسیار پر بار بود. خانم برادران در خصوص جنبش سبز و خصوصیات آن و خانم اردلان در خصوص کمپین یک ملیون امضا و سختی هایی که در این راه تحمل کردند سخنرانی کردند و در پایان با ارائه پیشنهادی به دانشجویان خارج از کشور جهت کمک به دانشجویان ستاره دار برای خروج از کشور و ادامه تحصیل درهریک ازکشورهای اروپایی راهکاری جهت برون رفت دانشجویان تحت فشار داخل کشور از این شرایط نابسامان ارائه دادند.
در پایان این برنامه به همراه دوستان، خانم فاطمه حقیقت جو، پروین اردلان و نوشابه امیری به رستورانی برای صرف شام رفتیم که پس از صرف شام بچه ها به تبادل نظر در خصوص تجربیات خود در این چند ماهه اخیر پرداختند.
اینجا عکسهایی از همایش چهارم را میتوانید ملاحضه کنید.

هیچ نظری موجود نیست: